söndag 18 april 2010

Agility tävling


Idag var Jag, pappa o Turbo på agility tävling i Nybro.

Det gick väldigt bra för att inte ha tränat på hela vintern. Vi kom fyra på hoppbanan o sjua på agilitybanan men lite tidsfel på båda. Han följer jätte bra o är super duktig även om matte sjabblar bort de ibland :P Han behöver träna mkt fart o jag behöver träna på att springa svårare banor ;) Men de kändes skönt för jag hade inga förhoppnngar eller krav, utan vi tog de som de kom. Första banan var de enda vi tänkte på att klara första kombinationen, då den var super svår! Andra banan var de att han skulle trampa på kontaktfälten då han annars har lätt för att missa dom ;)

O vi klarade allt ihop !







www.nogg.se/turbodeamor

1 kommentar:

  1. Grattis till en bra start på agilitysäsongen!
    Spännande det där med brukskurs, synd att de inte håller några här nere, tråkigt att höra det där med platsliggningen, men det går säkert att träna tillbaka.Ni är så duktiga och har redan tävlat i lydnad, tänk om jag också kunde komma loss som er;)

    Emelie ska hålle en agilitykurs v 25 på tre dagar som skuller vara bra för er att gå, fundnera på det!

    Kan du inte ringa mig så kan vi snacka mer agility????

    SvaraRadera