fredag 21 augusti 2009

Utställning Ronneby

Lite bilder :)



Jenniefer o Kattis






I Ronneby

I Ronneby

Nelly o jag har varit på utställning i Ronneby, gick väl sådär, hon fick ett 2:pris. Man har blivit bortskämd med att de går mkt bättre ;) Men domaren tyckte inte att hon var färdig växt än, vilket jag tkr är konstigt, de brukar dom väl inte vara när dom är 10 månader o är i juniorklass :P Men alla kan ju inte tycka om min snygga tös ;)
Men jag är ändå nöjd då hon var superduktig, stog stilla hela tiden när domaren tryckte o klämde på henne. :) Nellys mamma ställdes ut, Katana, hon fick ett 2:pris hon med, men var jätteduktig oxå :)
Ska på utställning i Tingsryd med nästa helg, mest bara för träningsskull. Hoppas de går bättre då :)

Jag har anmält mig till några fler agilitytävlingar med turbo oxå, vi kämpar för den sista pinnen i agilityklassen ! Vi ska ha den innan tävlingarna är slut för säsongen ;)
De har jag bestämt :)

Lydnaden går framåt med nelly, hon har blivit duktigare på linförigheten men behövs mer träning då hon vill ligga lite före mig ;) Apporten tar hon, metallen oxå. O hon kan läggandet under fotgående, jätte snabbt lägger hon sig ! Men tror ändå inte de sitter riktigt för ibland kollar hon på mig o har glömt bort helt var det hon gjorde nyss som var så bra ;)
Jag har provat agility med henne o oj vad snabb hon är ! Jag kmr inte hinna med, jag måste lära mig en helt annan handling med henne än jag har med turbo då han är lite långsammare :)
Blir säkert bättre då hon lärt sig att de inte bara är o springa, man måste lyssna oxå ;)






www.nogg.se/turbodeamor

1 kommentar:

  1. Hej!
    Jag ska ställa Nitro på Sofiero den 12 september. Bör nog utställningsträna innan. roligt att hon är så duktig på utställning.

    Roligt att höra att träningen går framåt. vi har lite genombrott nu efter en seg tid.Könsmognad här så det står härliga till det är som en berg och dalbana.

    SvaraRadera