lördag 7 februari 2009

Valpkurs

Valpkurs idag med Nelly, fast det var typ klicker kurs istället :P Lite tråkigt för mej då jag gått klickerkurs för Linda 20 000 gånger typ o varit med o hjälpt henne o grejat :P men visst dom andra behövde det o det kan vara nyttigt för mej med ju :)
Nelly var ju såklart duktigast då vi var dom ända som tränat på de xD hih :)
Förra veckan var kursen inställd för Linda var sjuk, så annars skulle det varit sista gången idag.
Men nu blir det stadspromenad med utställningsträning nästa lördag :)
Jag har varit på stan med Nelly denna veckan några gånger o hon är så roligt för hon tror att hon känner alla ju :D Men hon lugnar sej snabbt :)

Imon ska jag, nelly o turbo till bruks, då hoppas vi att jenniefer är där ;)

Nu måste hundarna ut på en sista runda. Ha de bra !


www.nogg.se/turbodeamor

2 kommentarer:

  1. Hej!

    Nelly verkar ju super härlig! Hon är väldigt lik Nitro till utseende. Nitro tror också att han känner precis alla människor vi möter.

    Vad gör du när du tränar apport med Nelly, är det lekaker ni jobbar med då? Nitro vill absolut inte bära tillbaka någoting om vi är ute, men inne kan han oftast komma tillbaka med saker.

    Biter Nelly mycket i sitt eget koppel eller drar i din andra hunds koppel eller för all dels den öron eller något annan hon får tag i. Jag håller på bli knäpp på han.

    kram

    SvaraRadera
  2. Hejsan !

    Ja visst är dom härliga :)
    Japp, vi leker väldigt mkt med apporten, att jag drar iväg den från henne o att hon ska jaga den o verkligen få kämpa för att få tag i den. Sedan så klickar jag när hon håller den på rätt ställe :) När jag leker med leksaker o sånt med Nelly ute så berömmer jag henne väldigt mkt när hon tar den i munnen o så brukar jag springa åt ett annat håll o då medans hon springer mot mej kan jag tex kasta en annan leksak åt andra hållet då ökar hon ännu mer o vill komma till mej med leksaken för då vet hon att nåt ännu roligare händer när hon kmr :) man kan ju oxå bara byta mot en godis om man inte vill fortsätta så i en oändlighet ;) Jag tror det bästa är att när man ska ta något ifrån dom så ska man nog inte vara så engagerad i att just "ta den!" Utan verka lite oberörd så att han vill komma o säga lek med mej :)

    Ne, jag har inte märkt att Nelly biter så mkt i kopplet på promenad. men har vi ingen leksak med oss brukar jag låta henne bita i kopplet o busa med det. men om jag skulle förbjuda henne så kanske hon skulle börja med det ? Man behöver ju inte ha sitt finaste koppel på när man gör så :) Tänkte att han kanske blir av me det behovet om han får göra det ibland ? låter kanske helt knas :) men kanske värt o prova?
    Förmodligen slutar dom med det när dom blir äldre :)

    Allt blev kanske väldigt invecklat, skriv om du inte förstår :)

    Kram

    SvaraRadera