fredag 27 februari 2009

Utställning

Nu har utställningen varit o jag är otroligt nöjd med mitt lilla bruna monster :)
Hon blev bim o fick hp, Jätte nöjd. Hon var jätteduktig med miljön o allting.
I början så kikade hon runt o ville hälsa på alla. Men hon lugnade sig efter bara tio min, och var lugn sen hela tiden :) I ringen så skötte hon sig fint o lyssnade på mej, trodde först att jag inte skulle få nån kontakt med henne pga allt liv o allt runt omkring, men inga problem :) Det var verkligen smock fullt med folk ! vår ring skulle ju varit ute från början men sen så hade dom på nåt vis trängt in den där inne trots allt, snöade ju ute o var jätte kallt, så det var tur !
Men det var en mkt händelserik dag o vi hade roligt :)

Duktig Nelly

Det blir fler utställningar för min lilla stjärna, Bräkne Hoby nästa :)



Nu ska Turbo o jag vara med på brukshundklubben o träna appellen med alla andra på tisdagar tror jag. Det har varit så rörigt där förut på tisdagar så det har inte blivit nån bra träning tkr jag, det har varit alldeles för mkt folk o hundar. Om man skulle sända sin hund till rutan tex så kom den nån hund emellan, ooups ! Inget bra för min lilla Tub, så vi hoppade de. Men nu har dom lagt upp det på ett annat vis, så nu ska vi testa o se om det funkar bättre :)

Jag har kommit på Turbos ordspråk: Det är aldrig försent att bättra sig, därför väntar jag ett tag till :)












www.nogg.se/turbodeamor

2 kommentarer:

  1. Så fin hon är! Roligt att hon tar nya miljöer med ro. Nitro är också sådan.

    Får se om det blir någon utställning med Nitro, är ganska trött på utställning efter att ha ställt mammas och min andra hund X -antal gånger hela vägen upp till champion.Men det är alltid roligt att titta på grejor:) Det skulle i så fall vara för miljöträningens skull.

    Funderar på att ställa honom i Hässleholm i maj. Den brukar alltid vara trevlig:)

    Kommer du ner och tittar på Malmöutställningen om 2 veckor? hörde att Jennifer skulle åka ner.

    SvaraRadera
  2. Tack :) okej, vad bra att Nitro med är lugn i nya miljöer :) Men då vet ju du vad det hela handlar om med utställning ;) Haha, jag har inte en aning om nånting :P Jag bara gick in o hoppades på att göra rätt :) Jag får träna mer på det där !

    Jag vet inte än, det hade varit roligt att åka ner o kolla :) synd att dom inte hade någon valpklass så att man kunde ta med Nelly. Men kanske ska åka ner med min kompis o kolla när hon ställer ut sin hund :) Ska du de ? :)

    SvaraRadera